Fördomar

Jag har inte hunnit uppdatera nått på ett tag. Har haft massor att göra nu ett tag. Jag och Jimmy är mitt uppe i att starta ett aktiebolag. Så nu är min hjärna på högvarv. Försöker komma på lösningar till höger och vänster och räta ut alla frågetecken. Det är svårt sånt här tycker jag för jag fattar inte ett skit typ. Det är tur att vi har en så bra revisor som hjälper oss med hur mycket som helst. Men ändå det är så mycket att tänka på just nu. Inte nog med att vi startar ett AB så letar vi efter en ny lokal som ligger lite mer centralt och har bättre läge. Så det är mycket där att tänka på också, hitta nya system för hur det ska fungera i "nya" studion, saker som kan göras bättre osv. Ett stort jäkla pussel med hur många bitar som helst som ska passa. Men det är svårt att hitta lokal då många hyresvärdar har fördomar mot tatuering, den ena säger att det är det är för mycket "skumt folk" som rör sej där och sådana vill dom inte beblanda sej med och den andre säger att dom "vet" att det nästan bara är svarta pengar i den branchen och det vill dom inte heller beblnda sej med. Lite konstigt tycker jag för i våran studio är det alla sorters människor som kommer både yngre och äldre och även många med "finare" jobb. Väldigt tråkigt med alla fördomar tycker jag men det är inte mycket att göra åt och vi ger inte upp ändå.
Nu ringer det så jag får gå och ta det.
Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: hannah

fan vad spännande sofie, håller tummarna att ni hittar en fin och bra lokal och att det löser sig.

2009-05-16 @ 19:37:11
URL: http://sassybell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0