Lite uppdate!

Tjoo!
Nu är jag tebax igen. Får se hur länge det varar denna gången då ;). Har inte haft nån lust att blogga på ett tag nu. Lite update då.
Fick åka in till veterinären akut med Tyson i måndags då han blev jättedålig jättesnabbt. Min mormor har passat hundarna ett par dagar när Jimmy har vart uppe i norrland. Och i måndags var dom ute i en stuga som några vänner till dom nyss köpt, och hälsade på. Helt plötsligt blev Tyson kanondålig och orkade inte gå utan bara låg ner och tillslut blev han knappt kontaktbar. Så mormor och morfar slängde sej i bilen, ringde och hämtade mej så vi fick åka in till djursjukhuset. När vi kom fram var han något pigagre men fortfarande lite slö. Vet. gav har dropp med vätska och näring tog blodprover osv osv. Det visade sej att han hade jätehöga levervärden på ca 880, normalt ska dom ligga mellan 10-100. Så hon misstänkte leverinflamation eller urinförgiftning. Vi fick stanna kvar ett par timmar och han fick dropp och två sprutor sen fick åka hem. Morgonen efter fick jag lämna in honom på morgonen då dom skulle ta mer prover. Han fick vara kvar hela dagen och dom kollade levern med ultraljud. Sen ringde dom och sa att allt såg bra ut och jag fick hämta honom. Så nu går han på dietfoder som är anpassat för hundar med leverproblem. Om två veckor ska vi tillbaka och kolla upp honom igen och ta nya prover. Fram tills dess är det vila och dietfoder som står på schemat.
Annars har det inte hänt så väldans mycket. Jag är ledig nu i ett par veckor men vädret suger ju verkligen så det går ju inte hitta på så mkt. Så nu har jag snart rensat ur lägenheten. Bara Novas rum kvar nu. Jag och Ronja rensade på hennes rum förut och framöver ska vi göra om på hennes rum med ny säng m.m. Sen ska vi ta tag i Novas rum tror jag.
Men nu ska jag gå och kolla vad barnen gör.
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0