Jag gör en egen istället

Fredag igen då. Jimmy drog precis till jobbet. Han ska jobba till 22.00 idag igen så jag har en heldag med tjejerna framför mej idag igen. Vet inte vad vi ska hitta på idag. Det såg ju jättefint ut imorse men nyss såg det ut som det ska bli regn igen. Jag har inga problem att sysselsätta mej, det finns hur mycket som helst att ta tag i här hemma. Värre är det väl för Nova och Ronja. Men det går nog att hotta på till dom med.
Jag skulle behöva en stor bil och åka till en byggfirma och köpa en spånskiva och sen till tygaffären och handla lite tyg. Jag har letat och letat efter en ny säng till Ronja men har inte hittat någon som passar. Alla är ju bara 90 cm. Jag hade tänkt att hon ska ha en 120 eller 105 cm ssäng men då finns det ju knappt några ramar till dom. Så jag tänkte göra en egen gavel till henne av en spånskiva som jag ska vaddera lite så den blir lite mjukare och tjockare. Sen ska jag klä den i antingen vitt tyg med svart spetsöver eller tvärtom med svart tyg och vit spets över. Jag tror det kan bli skitsnyggt bara det blir gjort. Kanske att jag köper några nitar eller knappar och sätter på också men jag har inte hittat några snygga än. Roligt ska det bli iallafall. Kul att vara lite kreativ så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0