Inspiration!

Åh vad jag längtar till sommaren. Har precis kollat på mannen som talar med hundar och jag blir lika inspirerad varje gång. Min dröm har alltid varit att ha en hund som går att ha lös överallt. Att ha jättebra pli på den. Fast det kan jag ju inte påstå att jag har på Tyson. Lite pli har jag på han men jag skulle nog inte kunna ha han lös om det kom en hund. Då skulle han nog sticka direkt. Han är jätteduktig när vi är ute och har koppel. Han har aldrig gjort ut fall mot någon eller något. Han drar aldrig i koppler eller så. och inomhus och på baksidan lyssnar han jättebra. Men där kommer det ju aldrig några hundar så jag vet inte hur han skulle reagera. Jag vet att han skulle aldrig göra någon annan hund något men jag litar ju inte på alla andra hundar som bor. Typ 90% av dom är knäppa nästan. Iallafall... Det vore så skönt med sommar. För då är det ljusare ute och ingen snö/is och då skulle jag kunna gå ut på kvällarna och träna med han efter att Jimmy har slutat jobba. För ska jag träna han vill jag göra det själv utan att behöva ha koll på Nova. Den enda tiden jag har utan barn är ju efter att Jimmy har kommit hem på kvällen vid typ 21.00-21.30 nån gång och då är det jättemörkt ute. Då ser man ju inte lika bra om det kommer någon och så är det väl inte så himla säkert att gå ut själv här på kvällarna. Men men. Det är ju inte såå jättelångt kvar nu. Bara några månader som tur är!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0