Action på kronoparken!

Vaknade inatt strax efter klockan fyra av att Ior sprang runt på mej och undra vad f*n han höll på med. När jag vaknade till lite mer insåg jag att det var för att en hund skällde som bara den och han var helt orolig pga av det. Tittade ut genom fönstret och såg en polisbil åka förbi på cyckelvägen. Trodde först att det var nått pucko som hade stängt ut sin hund på balkongen eller nått men tyckte att det var ju lite konstigt att polisen skulle komma för en sån sak för det borde väl vara störningsjouren som kommer för sånt. Sen klädde jag på mej och gick ut med Ior (eftersom han är valp så brukar han vakan ibland och vilja gå ut mitt i natten). När vi kom runt hörnet så blinkade det som bara den och på parkeringen på våran baksida typ stog det massa polisbilar bla rassiabussen. Trodde fortfarande att det var pga den skällande hunden som dom var där, rätt osmart av mej egentligen haha men jag skyller på att jag var trött och inte riktigt med. Sen såg jag två poliser komma med en person i mitten som dom antagligen hade gripit. Och förut lite läste jag på NWT att polisen hade visst gripit en rånare här uppe. Så det var ju alltså ingen som hade stängt ut sin hund utan det var polisens sökhundar som skällde för att dom hade fått upp ett spår.
Lite läskigt tycker jag.  För nu börjar det bli ganska mörkt ute på kvällarna och jag brukar vara ute rätt sent med mina hundar. Känner mej inte så kaxig med min bichon frisé mix och en liten chihuahuavalp. Visserligen tror ju Ior att han är en pitbull eller nått för han är så j*vla kaxig men det tror jag att eventuella rånare skiter i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0